۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۳

امام جمعه بوشهر:

نظام آفرینش بر اساس مقاومت ایجاد شده است

نظام آفرینش بر اساس مقاومت ایجاد شده است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جوهره حیات و بقا نظام خلقت بر پایه مقاومت در مقابل تهاجم‌های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه‌شب در مراسم حماسه مقاومت در کوی تنگک اول شهر بوشهر اظهار داشت: جوهره بقا و حیات نظام خلقت، نظامات اجتماعی انسانی و نظام وجودی در هندسه شخصیت انسانی، مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: مقاومت نشان از حیات، هوشیاری و هوشمندی، بصیرت، دلیری و پایمردی است.

وی با بیان اینکه نظام آفرینش بر اساس مقاومت ایجاد شده است، اظهار کرد: جوهره حیات و بقا نظام خلقت بر پایه مقاومت در مقابل تهاجم‌های گوناگون است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: اگر این مقاومت نباشد قطعاً در نظام آفرینش فضایی ایجاد خواهد کرد که تمامی ارکان نظام آفرینش دچار بحران خواهند شد.

وی افزود: اگر شخصیت یک انسان در مقابل تهاجم‌های گوناگون فکری، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و اعتقادی مقاومت نکند قطعاً اندیشه‌های صحیح او دچار آسیب خواهد شد و شخصیت او سقوط خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اگر یک جامعه نیز که دارای ارکان هویت دینی و ملی است در مقابل تهاجم‌های گوناگون مقاومت نکند آن جامعه پایمال چکمه‌های بیگانگان خواهد گشت و هویت ملی و دینی خود را از دست خواهد داد و تسلیم مهاجمین بیگانه ای خواهد شد که دنبال استعمار و استثمار او هستند.

کد خبر 5450172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha